Selasa, 19 Mei 2015

PINDAH

sekejap je rasa masa berlalu. ni dah nak masuk penghujung bulan may 2015. bulan ni aku pindah kuarters. alhamdulillah, sikit-sikit dapat kurangkan kos perbelanjaan aku. save lagi duit minyak sebab tempat kerja dekat je. jalan pun boleh. cumanya nak kene hantar iqram ke taska yang buat ulang alik.
yuran taska pun dapat kurang bermula tahun ni. harapnya aku dapat mengurus perbelanjaan aku dengan lebih berhemah bermula tahun ni...hahahha

aku kongsikan sikit gambar rumah lama yang dekat gelang patah tu. untuk tatapan aku sendiri je.













macanmi la aku kena tinggalkan rumah lama. bersih tanpa sebarang sampah dan kerosakan. ada lah rosak tombol pintu belakang. sebab masa tu aku tengah basuh baju kat tempat yang kononnya laundry tu. iqram pulak tutup pintu dari dalam dan terkunci. masa tu die baru umur 2 tahun. bukan reti nak bukak balik pun. so terpaksa kopakkn pintu tu. tombol tu aku dah betulkan sebelum keluar rumah. tak cas. yang aku kene bayar balik sebab cat dinding yang iqram dah conteng-conteng die cas 70% dengan tebuk lubang rm50. total tu die kira rm280 macamtu la.  baru-baru ni opis prisma call lagi tanya cukai IWP (Indah Water...P aku tak tau ape) aku tak bayar. tolak lagi deposit. ntah berapa jela aku dapat balik deposit tu kan. lantak la. yang penting aku dah tak duduk situ lagi.

macam nak mati jugak lah aku nak pindah kali ni. aku sorang-sorang. semua aku kena uruskan sendiri. nasib baiklah ada jugak kawan-kawan yang sudi hulurkan bantuan. dah la rumah lama kena tinggalkan bersih. masuk kuarters pulak, makkk,,,,kotor nya. dieorang tinggalkan macamtu je. barang-barang yang die taknak die tinggalkan je, patut buang lah siap-siap. hurm...tu aku malas la nak cerita. dengan bekalan elektik takde lagi sebab surat lambat. tapi takpe lah. semua dah selesai pun. alhamdulillah.

tapi aku macam tak berapa selesa kat kuarters. aku rasa tak seronok. ntah, mungkin aku tak biasa lagi. dengan rumah macamtu dan dengan persekitaran situ. nanti lama-lama okey lah. mungkin jugak aku rindukan rumah lama aku. kenangan-kenangan kat situ. kiranya kat semua tempat dalam gambar tu aku pernah nagis kat situ. hahaha. rumah yang menyimpan segala rasa. gembira, bahagia, seronok, sedih, kecewa, geram. semua rasa lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan